Najgoretsze wstawki

Znajdziesz tu podział i opis poszczególnych wersji filmów. Od teraz będziesz wiedział co oznaczają skróty CAM, DVDRIP i inne

DvDRip

Jest to najlepsza jakość jaką można osiągnąć przy kodowaniu DvD na format AVI lub MPEG . Jeżeli Film nosi koncowke .avi (Audio Video Interleaving), to został on zrobiony kodekiem DivX 3.11 do 5.0.. lub Xvid
Jeżeli mianowicie film ma koncówkę .mpeg (Moving Picture Experts Group), to został on zrobiony kodekiem MPEG-1 lub MPEG-2 .
Filmy w formacie MPEG można odtwarzać na prawie każdym Standalone DvD Player * , filmy w formacie AVI jedynie na komputerach oraz na odtwarzaczach dvd - Kiss, Manta, Bellwood, WiWa itd


BDRip

(z ang. Blu-ray Disc Ripping) - metoda uzyskiwania z płyty Blu-ray materiału filmowego w dowolnym formacie. Wbrew popularnej opinii, nie jest to tożsame z metodą BRRip (z ang. Blu-Ray Ripping) - która polega na ponownym przetworzeniu już raz uzyskanego z płyty materiału filmowego, powoduje to, że źródłem nie jest już bezpośrednio płyta Blu-ray.


BRRip (BluRayRip)

jest to rip wykonany już z wcześniej kompresowanej płyty BluRay


DVBRip

(ang. Digital Video Broadcast Ripping) – zgrywanie ścieżki obrazu oraz dźwięku z cyfrowego odbiornika satelitarnego lub naziemnego DVB za pomocą karty telewizji satelitarnej lub naziemnej na inne cyfrowe nośniki danych.


HDTV

(ang. High Definition TV) – telewizja wysokiej rozdzielczości. Jest ogólnym określeniem sygnału telewizyjnego o rozdzielczości większej niż standardowa (PAL lub NTSC).


PDTV

(ang. Pure Digital Television, "czysto cyfrowa telewizja") – standard używany mniej więcej od 2001 roku, przede wszystkim w środowiskach warezowych, jako opis plików wymienianych w sieci. Oznacza że plik (film, serial, itp.) został zgrany z telewizji cyfrowej. Jakość można porównać z HDTV, jednak rozdzielczość jest mniejsza. Format bliźniaczy do DSRip.


R5

to nazwa specyficznego formatu DVD, stosowana do oznaczania kopii bootleg filmów rozpowszechnianych w internecie. R5 nawiązuje do regionu DVD (Region 5), odnoszącego się do krajów byłego ZSRR, Afryki oraz Indii.

Przemysł filmowy stworzył ten format DVD, który może być produkowany znacznie szybciej i taniej niż tradycyjne DVD, aby rywalizować z pirackimi kopiami filmów, pojawiającymi się w internecie bardzo szybko. Różnica między dystrybucją R5 a standardowym DVD to przede wszystkim sposób powstania. R5 to bezpośredni transfer typu TeleCine bez dodatkowego przetwarzania. To również mniej dodatków specjalnych. Dzięki temu R5 może być wydany równo z premierą DVD Screenera, a tym samym może konkurować czasowo z wydaniami pirackimi.

W niektórych przypadkach DVD R5 może być wydany bez angielskiej ścieżki audio. W tym wypadku piracka kopia musi mieć zapożyczoną ścieżkę audio z innego źródła. Takie pozycje są często oznaczane literami ".LiNE". Jakość obrazu R5 jest porównywalna z DVD Screenerem, przy czym R5 nie zawiera żadnych dodatkowych tekstów czy czarno-białych scen. Ogólna jakość jest lepsza niż w przypadku kopii Telecine, ponieważ transfer jest wykonywany przy użyciu profesjonalnego sprzętu.

Ze względu na jakość i brak ściśle określonych standardów bardzo często wydania R5 DVD są na scenie pirackiej nazywane Telecine, DVD Screener, lub nawet DVDRip. Dopiero pod koniec 2006 roku kilka grup (DREAMLiGHT, mVs, PUKKA, COALiTiON) zaczęły stosować nazewnictwo "R5", lub "R5.LiNE".


DvDScreener [DvDscr]

Jest to także kopia DvD, która zazwyczaj jest tej samej jakości jak DvDRip, niestety zawierają takie wersje filmów dużo przeszkód, które mają zniechęcić oglądacza od ściągania, wypalania oraz sprzedawania pirackich wersji.
Za zwyczaj pojawiają sie podczas odtwarzania różne napisy stylu "Property of Universal", film staje sie nagle czarnobiały lub w prawym górnym rogu leci tak zwany " Counter " (licznik)


Screener [Scr]

Przedwczesna kaseta vhs , która została wysłana do nielicznych ludzi w celach promocyjnych,
Jakość Screenera może być bardzo dobra lub naprawdę zła. Wszystko zależy od sprzętu oraz materiału jaki został wykorzystany (Master Copy).


TVRip

Nie oznacza to nic innego, niż ze film został nagrany z Telewizji (digitalized) na format VCD/SVCD/DivX/XviD


SVCD [Super Video CD]

Filmy są kodowane kodekiem MPEG-2 , który osiąga lepszą jakość niz MPEG-1 . Nie tylko obraz, lecz także dźwięk maja porownując z VCD lepszą jakość.
Dzisiaj prawie każdy odtwarzacz DvD potrafi odczytywać płyty SVCD


VCD [Video Compact Disc]

Film ma końcowkę .mpg, i został zrobiony kodekiem MPEG-1 . Jakość takiego filmu nie jest najlepsza lecz jest uważana za satysfakcjonującą.
VCD jest często używane dla wersji kinowych (Cam, Screener,Telesync, Telecine)


Telecine [TC]

Trochę lepsza jakość można sie spodziewać po Telecine. Obraz jest żywszy i bardziej nasycony kolorami. Maszyna o nazwie Telecine (Telekino) kopiuje film z taśmy 35mm i zapisuje jako VCD lub SVCD . Niestety wiąże się takie przedsięwzięcie z dużymi kosztami, i dlatego rzadko można się spotkać z filmem w formacie Telecine [TC] .


Telesync [TS]

Telesync jest prawie to samo co CAM z różnicą, że została użyta o wiele lepsza (profesjonalna) kamera, w przeważnie pustym kinie. Dźwięk jest także lepszej jakości a to dlatego, ze nie wykorzystano nagranego audio z kamery, lecz tak zwane " External Audio "


CAM

Najgorsza jakość filmu jaka istnieje. film został nagrany w kinie podczas sesji filmowej zwykłą kamera.
Dlatego nie można się spodziewać cudów.


Workprint

wersja robocza filmu, która zazwyczaj pochodzi z przecieków ze studia montażowego. Charakteryzuje się różną jakością obrazu, brakiem efektów specjalnych oraz brakiem niektórych dźwięków (lub całkowitym brakiem dźwięku). Film w wersji workprint oznaczony jest nazwą wytwórni oraz kodem czasowym.