Anno 1503: The New World
Sunflowers Interactive ( producent )
Electronic Arts Inc. ( wydawca )
Cenega Poland ( dystrybutor PL )
strategiczne ( RTS )
29 października 2002 ( światowa data premiery )
29 kwietnia 2003 ( data wydania w Polsce )
PC
tryb gry: single player nośnik: 2 CD
wymagania wiekowe: 12+ cena w dniu premiery: 149,90 zł
wymagania sprzętowe: Procesor Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 16 MB akcelerator 3D, 930 MB HDD
Sequel znakomitej gry RTS Anno 1602, oferujący znacznie więcej możliwości kolonizowania, zarządzania, dyplomacji i walki na dziesięciokrotnie większym terenie.
Anno 1503: Setting out for a New World to sequel znanej gry strategicznej Anno 1602, łączący w jednym symulację budowania miast oraz kolonizację, dyplomację, produkcję, handel i walkę. Gra posiada znacznie bardziej rozbudowane opcje i możliwości, udostępniając graczom dziesięciokrotnie większy, szczegółowo odwzorowany XVI wieczny świat. Przed nami ponownie staje wiele wyzwań związanych z odkrywaniem nowych terenów, osadnictwem, rozbudową miast i wiosek, zaspokojeniem wszystkich podstawowych potrzeb mieszkańców, ustanowieniem tras handlowych, dbaniem o dobre stosunki z sąsiadami, oraz oczywiście obroną całego terytorium zarówno na ziemi jak i na morzu. Całość gry wykonana jest w pełnym 3D, z możliwością obracania i przybliżania terenu, a klimatyczne i znacznie bardziej szczegółowe animacje tworzą realistyczny obraz życia w XVI wieku.
* 250 typów budynków i gospodarstw przeniesionych wprost z XVI wieku, w tym plantacje tytoniu, wieże obserwacyjne i odlewnie dział.
* Poprawiona sztuczna inteligencja komputera, szczególnie w aspektach handlu, dyplomacji i walki.
* Każdy z komputerowych graczy ma indywidualną charakterystykę i inny styl gry.
* Zwiększone względem części poprzedniej możliwości interakcji z tubylcami.
* Przeprojektowany system walki, dający nowe możliwości zastosowania strategii wojennych.
* Kilka trybów gry – scenariusze pojedyncze, kampania, „gra bez końca” i gra wieloosobowa.
***********************************************************
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Sunflowers Interactive ( producent )
GT Interactive ( wydawca )
CD Projekt ( dystrybutor PL )
strategiczne ( ekonomiczna )
26 listopada 1998 ( światowa data premiery )
16 kwietnia 2000 ( data wydania w Polsce )
PC
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 CD
tryb multiplayer: LAN / Internet liczba graczy: 1 - 4
wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 99 zł
wymagania sprzętowe: Procesor Pentium 233 MHz (lub kompatybilny), 32 MB RAM, 2MB karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95
Odpływasz z zaludnionego kontynetntu aby odkryć nowe lądy i zostać pionierem kolonizacji. Zasiedlając archipelagi wysp musisz rozbudować kolonie i obronić się przed nowym zagrożeniem.
Strategia, kolonizacja, dyplomacja, produkcja, handel, wojny to możliwości, które daje strategiczna gra czasu rzeczywistego Anno 1602: Creation of New World. Tytuł ten, zaliczany do gatunku określanego jako strategia progresywna, ujmuje rozgrywkę w zupełnie nowy sposób, łącząc klasyczną strategię z budowaniem kolonii, dyplomacją, handlem oraz walkami lądowymi i bitwami morskimi w czasie rzeczywistym. Jest rok 1602. Przyszłość jest niepewna, miasta przeludnione, a bieda i głód powszechne. Grupa podróżników postanawia wyruszyć w poszukiwaniu Nowego Świata i lepszego życia.
W grze zostajemy odkrywcą nowych lądów i pionierem kolonizacji. Przed nami blisko 700 losowo generowanych wysp ze zróżnicowanym ukształtowaniem powierzchni i surowcami, ponad 90 różnych budowli i ponad 30 różnorodnych zawodów. Dla początkujących przygotowano pięć stopni treningu wprowadzających do gry. Przeciwnik komputerowy charakteryzuje się wysoką sztuczną inteligencją automatycznie dostosowującą jego zachowanie do poziomu gracza. Tryb multiplayer dla czterech graczy w sieci lub dwóch przez modem.
**************************************************************
Anno 1701
Related Designs ( producent )
Deep Silver / Koch Media ( wydawca )
Cenega Poland ( dystrybutor PL )
strategiczne ( ekonomiczna )
26 października 2006 ( światowa data premiery )
05 grudnia 2006 ( data wydania w Polsce )
PC zobacz na: NDS
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 99,90 zł
wymagania sprzętowe: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce 4 lub lepsza), 3.5 GB HDD, Windows 2000/XP
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry. Akcja trzeciej odsłony bestsellerowej strategicznej serii (na świecie rozeszło się łącznie ponad 4,2 miliona kopii poprzednich wydań!) podobnie toczy się w XVI i XVII wieku. Mamy tu zatem do czynienia z epoką wielkich odkryć oraz rozkwitu handlu morskiego.
Najpoważniejszą i jednocześnie najłatwiejszą do zaobserwowania innowacją Anno 1701 jest przede wszystkim zupełnie nowy silnik graficzny – swojego czasu elegancka, aczkolwiek dzisiaj już mocno przestarzała, dwuwymiarowa szata graficzna została zastąpiona całkowicie trójwymiarowym przedstawieniem rozgrywki. Autorzy poświęcili bardzo wiele czasu na dopieszczenie nowego rozwiązania, nic więc dziwnego, że grafika sprawia wrażenie niezwykle dopracowanej, przy czym oko zawiesimy nie tylko na pięknych żaglowcach czy miejskiej infrastrukturze, ale także na przedstawicielach dzikiej fauny i flory. Jest to z pewnością miła niespodzianka dla starszych stażem fanów serii, którzy, do dziś zagrywając się w poprzednie części, zdążyli przywyknąć do wizualnej ascezy.
Wysiłki programistów i artystów nie koncentrowały się wyłącznie na grafice. W zakresie grywalności, Anno 1701 łączy zalety dwóch poprzedników, sygnowanych latami 1503 i 1602, tak więc Ci, którzy nad wcześniejszymi częściami spędzili mnóstwo czasu, z łatwością odnajdą się w nowej odsłonie serii to, co lubili najbardziej – spokojną, ekonomiczno-militarną rozgrywkę, premiującą nie doskonałe opanowanie skrótów klawiszowych czy błyskawiczne operowanie myszką, a przemyślane działanie i umiejętność skutecznego kierowania rozwojem kolonii. Także zwolennicy nowości nie powinni czuć się zawiedzeni, bowiem odnajdą w grze wiele ciekawych, nierzadko zaskakujących, rozwiązań. Twórcy zabezpieczyli się jednocześnie przed „zepsuciem” gry poprzez wprowadzenie chybionych innowacji – większość proponowanych zmian została ściśle skonsultowana z fanami serii.
*************************************************************
Anno 1701: Klątwa Smoka
Related Designs ( producent )
Deep Silver / Koch Media ( wydawca )
Cenega Poland ( dystrybutor PL )
strategiczne ( ekonomiczna )
25 października 2007 ( światowa data premiery )
08 lutego 2008 ( data wydania w Polsce )
PC
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 59,90 zł
wymagania sprzętowe: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4800 lub lepsza), 3.5 GB HDD, Windows 2000/XP
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych. Niniejsze rozszerzenie wprowadza do rozgrywki nie tylko nowe kampanie, ale również rozbudowany edytor scenariuszy.
Co się tyczy warstwy fabularnej, developerzy przygotowali jedenaście nie występujących wcześniej misji, łączących się w spójną całość. Przedstawiają one wyprawę pewnego bohatera, który spotyka zarówno postaci doskonale już znane, ale również natrafia na cztery zupełnie nowe. Te ostatnie, sterowane przez Sztuczną Inteligencję, wywierają niemały wpływ na przebieg zabawy. Podobnie, jak w przypadku podstawowej wersji Anno 1701, dodatek jest nastawiony przede wszystkim na odkrywanie, budowanie, handlowanie, nawiązywanie stosunków dyplomatycznych i prowadzenie wojen.
Największe i zarazem najciekawsze novum to wspomniany już edytor. Pozwala on na przygotowanie własnych rozległych lokacji, stających się miejscem zabawy zarówno w rozszerzeniu, jak i w grze głównej. Jednak na tworzeniu samego otoczenia się nie kończy. Istnieje także możliwość wykreowania zasobów naturalnych danego obszaru, jego mieszkańców i elementów ich kultury. Producenci pozwoli też na określenie parametrów rozgrywki, toczącej się na owym terenie, zawierających przede wszystkim warunki rozpoczęcia zabawy i ewentualnego zwycięstwa. Ukończonej mapie nadaje się nazwę i przygotowuje się jej krótką charakterystykę.
Każdą z wykreowanych i aktualnie nieużywanych lokacji można poddawać zmianom dowolną ilość razy. W przypadku problemów z pracą w owym edytorze użytkownik ma sposobność skorzystania z opcji pomocy. W takiej sytuacji wirtualne środowisko zostaje wygenerowane automatycznie według ogólnych wytycznych gracza. Wystarczy jedynie określić główne parametry mapy - np. wielkość, położenie etc.
*************************************************************
Anno 1404
Related Designs ( producent )
Ubisoft ( wydawca )
Ubisoft ( dystrybutor PL )
strategiczne ( ekonomiczna )
25 czerwca 2009 ( światowa data premiery )
03 lipca 2009 ( data wydania w Polsce )
PC zobacz na: WiiNDS
tryb gry: single player nośnik: 1 DVD
wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 99,99 zł
wymagania sprzętowe: Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP SP3/Vista
Kolejna odsłona popularnej serii strategii ekonomicznych. Tym razem akcja osadzona jest w XV wieku, a zabawa koncentruje się na ukazaniu świata Orientu. Gracz zajmuje się między innymi zakładaniem nowych kolonii.
Anno 1404 jest czwartą odsłoną popularnej serii strategii ekonomicznych. Akcja opisywanej produkcji przenosi gracza w czasy Średniowiecza (XV wiek), koncentrując się na przedstawieniu orientalnego świata. W trakcie zabawy przejmuje się kontrolę nad grupą kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji.
Właściwa rozgrywka cecCENZURAe się zbliżonym przebiegiem do poprzednich tytułów z serii Anno. Zabawę zazwyczaj rozpoczyna się na pokładzie statku, a gracz musi zdecydować się na założenie osady na jednej z kilku dostępnych wysp. Kluczem do sukcesu jest dbanie o stały rozwój kolonii, dzięki czemu z czasem przekształcają się one z niewielkich wiosek w tętniące życiem metropolie.
Model ekonomiczny oparto na mechanizmach doskonale znanych miłośnikom serii. Gracz zajmuje się między innymi spełnianiem żądań kolonistów, tworzeniem prawidłowych łańcuchów produkcyjnych, zaspokajaniem popytu na określone towary czy handlowaniem wytworzonymi dobrami. Równolegle należy dbać o stan posiadanych funduszy, choćby poprzez regulowanie nakładanych na mieszkańców podatków.
W grze nie brakuje działań o charakterze dyplomatycznym. Utrzymywanie przyjaznych kontaktów z mieszkańcami nieznanego świata otwiera drogę do pozyskiwania orientalnych towarów, takich jak kawa czy dywany. Istotną nowością w Anno 1404 jest także obecność wpływowych sułtanów. Można dążyć do zwrócenia na siebie ich uwagi, chociażby poprzez stawianie efektownych monumentów oraz dostarczanie im rozmaitych upominków.
Do dyspozycji gracza oddano kilka różnych trybów zabawy, wśród których nie zabrakło fabularnej kampanii singleplayer. Poznajemy w niej historię Lorda Northburga, zmagającego się ze złym arcybiskupem, planującym bezprawne podbicie państw Orientu. Nowością jest natomiast tryb sandbox. Gracz nie musi się w tym przypadku martwić się o konieczność sprostania odgórnie stawianym celom, mogąc skupić się wyłącznie na rozwoju kolonii. W miarę kolejnych postępów pozyskuje się różnego rodzaju nagrody. Przewidziano też opcję przesyłania swoich osiągnięć innym użytkownikom.
Anno 1404 działa na zupełnie nowym silniku graficznym, oferując jeszcze więcej atrakcji wizualnych. Zmagania prowadzone są teraz na bardziej obszernych planszach, dając graczowi większe pole do działania. Na uwagę zasługuje też możliwość ingerencji w wygląd pojedynczych budynków. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii Anno, gdzie stawiane obiekty automatycznie pojawiały się na wyspie, tutaj można przyglądać się procesowi ich konstruowania. Lista drobnych usprawnień obejmuje między innymi symulowanie powiewania obiektów na wietrze czy bardziej realistycznie wykonaną wodę.
***********************************************************
Anno 1404: Wenecja
Related Designs ( producent )
Ubisoft ( wydawca )
Ubisoft ( dystrybutor PL )
strategiczne ( ekonomiczna )
25 lutego 2010 ( światowa data premiery )
25 lutego 2010 ( data wydania w Polsce )
25 lutego 2010 ( data premiery w USA )
PC
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD
tryb multiplayer: LAN / Internet liczba graczy: 1-8
wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 59,90 zł
wymagania sprzętowe: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB, 6 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista
Oficjalny dodatek do Anno 1404 - strategii ekonomicznej, której akcja osadzona została w XV wieku. Rozszerzenie koncentruje się na ukazaniu graczowi kultury weneckiej.
Anno 1404: Wenecja to rozszerzenie do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii ekonomicznych. W ramach dodatku otrzymujemy szansę wpłynięcia na rozkwit kultury weneckiej oraz przetestowania nowego trybu rozgrywki wieloosobowej.
Pojawienie się wśród frakcji niezależnych regionu weneckiego wiąże się z udostępnieniem szeregu nowości. Instalując dodatek otrzymujemy zatem możliwość skorzystania z dwóch nowych statków handlowych – a dokładnie rzecz ujmując małych i dużych kog. Zapewniają one sprawniejsze handlowanie wytworzonymi dobrami.
Graczom, którzy nie boją się ubrudzić sobie rąk dodatek oferuje nowe formy rywalizacji z wrogimi państwami. Anno 1404: Wenecja wzbogaca grę o możliwość sabotowania postępów przeciwnika. Zajmują się tym bazy operacyjne szkolące szpiegów. Ci potrafią zinfiltrować obce miasto po czym dokonać szeregu akcji, takich jak zatruwanie studzien, wywoływanie pożarów, czy sprowadzanie fałszywych proroków. Drugą nowością jest wprowadzenie rad miejskich. Da się nimi manipulować oraz kupować w nich miejsca, jak również zdobywać klucze do miast. Wszystko to, by bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
W dodatku zawarto ponadto trzysta nowych misji typu „wyścig handlowy” i „załadunek statków”, wiele wyzwań, a także sześćdziesiąt dodatkowych przedmiotów. Nabywca Anno 1404: Wenecja otrzymuje ponadto możliwość odkrycia i eksploracji nowego rodzaju wyspy – wyspy wulkanicznej.
Istotną nowością jest opcja multiplayer. Dzięki niej gracze są w stanie nie tylko rywalizować między sobą, ale również zawiązać sojusz i kooperować w walce z przeciwnikiem sterowanym przez komputer. W jednej sesji uczestniczyć może do czterech osób.