Menu

Download

Dziś nas odwiedzili:
Archiwum:
Grudzień 2016 (619)
Listopad 2016 (2434)
Październik 2016 (1961)
Wrzesień 2016 (1857)
Sierpień 2016 (2521)
Lipiec 2016 (2605)


Pokaż wszystkie tagi:
Wejścia na Vorek.pl z:
{referer}



NABÓR NA STANOWISKO


MODERATOR        UPLOADER



NLP - Robert Dilts - Przebudzenie "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6

NLP - Robert Dilts - Przebudzenie  "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6


Dalszy ciąg szkolenia NLP (DVD nr 4,5,6) Roberta Diltsa wraz z polskim tłumaczeniem.

Coaching to proces pomagania drugiej osobie, mający na celu dotarcie do jej szczytowych mozliwości. Polega on na rozwijaniu silnych stron tej osoby, pomoc w pokonywaniu wewnętrznego oporu i przekroczeniu ograniczeń oraz ułatwianie funkcjonowania w zespole.

Efektywny coach obserwuje zachowanie osoby, udziela jej wskazówek i prowadzi do doskonalenia tego zachowania w konkretnych kontekstach oraz sytuacjach. Implikuje to promowanie rozwoju kompetencji behawioralnych osoby poprzez uważną obserwację i udzielanie informacji zwrotnej.


Pojęcie coachingu w sensie edukacyjnym pochodzi od koncepcji nauczyciela, który "przeprowadza" ucznia przez egzaminy. Coach oznacza "prywatnego nauczyciela", kogoś, kto instruuje lub trenuje ucznia/wykonawcę, zespół uczniów lub kieruje strategią zespołu.

Przebudzanie wykracza poza coaching, nauczanie, mentoring i sponsoring, włączając i obejmując poziom wizji, misji i duchowości. Ten, który niesie przebudzenie (ang. Awakener) wspiera osobę, dostarczając kontekstów i doświadczeń, dzięki którym ta osoba odkrywa w swoim wnętrzu i wynosi na powierzchnię najgłębsze poczucie miłości, jaźni i ducha. Ta, która niesie przebudzenie "budzi" innych przez swą własną pełnię i spójność.

Za słownikiem Meriiam-Webster's Dictionary, bycie coachem określa się jako "intensywne trenowanie kogoś przez instruowanie i demonstrację". W ostatnich latach, poczynając od lat 80-tych, pojęcie coachingu przyjęło znacznie szersze i uniwersalne znaczenie. Coaching osobisty, executive coaching i life coaching dostarczają wsparcia na wielu różnych poziomach: zachowań, umiejętności, przekonań, wartości czy nawet tożsamości. Te nowe i bardziej wszechstronne formy coachingu - coaching osobisty i executive coaching - mogą być określane jako Coaching przez duże "C".

Coaching przez małe "c" skupia się bardziej na poziomie zachowań, odnosząc się do procesu pomocy osobie w osiągnięciu lub doskonaleniu konkretnego zachowania czy działania.

Coaching przez duże "C" odnosi się do pomagania ludziom w efektywnym osiąganiu celów w całym spektrum poziomów. Kładzie nacisk na wzmocnieniu tożsamości i wartości oraz urzeczywistnianiu marzeń i celów. Spektrum narzędzi
i umiejętności koniecznych by być prawdziwym Coachem przez duże "C", takim, który pomaga ludziom z sukcesem zmieniać się, rozwijać i ewoluować na różnych poziomach można scharakteryzować przez poniższe role:

Przewodnictwo i Opieka

Przewodnictwo i Opieka odnoszą się do dostarczania wsparcia oraz dbałość w odniesieniu do środowiska, w którym zmiana ma miejsce. Przewodnictwo jest procesem kierowania osoby ścieżką prowadzącą od jakiegoś stanu aktualnego do stanu pożądanego. Przewodnictwo zakłada, że przewodnik był tam wcześniej i zna najlepszą drogę (lub przynajmniej jakąś drogę) do osiągnięcia stanu pożądanego. Bycie opiekunem lub "kuratorem" niesie w sobie zapewnienie bezpieczeństwa i wsparcie środowiska. Bycie opiekunem cecCENZURAe się uwagą skierowaną na zewnętrzny kontekst i zapewnieniem, że to co jest potrzebne, jest dostępne bez zewnętrznych zakłóceń.

Coaching

Jak wspomniano wyżej, coaching tradycyjny (czyli coaching przez małe "c") koncentruje się na poziomie behawioralnym (zachowań). Uwaga jest tutaj skupiona na pomocy osobie w osiągnięciu lub poprawie danego zachowania. Metody coachingu na tym poziomie bazują głównie na modelu treningu sportowego, promując świadomość zasobów i możliwości oraz rozwój świadomej kompetencji poprzez uważną obserwację i feedback.

Nauczanie

Nauczanie odnosi się do pomocy osobie w rozwoju zdolności i umiejętności poznawczych. Ogólnie, celem nauczania jest wspomaganie ludzi w rozwoju kompetencji i "umiejętności myślowych" odpowiednich dla danej dziedziny uczenia się. Nauczanie koncentruje się wokół nabywania ogólnych umiejętności poznawczych, bardziej niż na konkretnych zachowaniach/działaniach w danej sytuacji. Nauczyciel pomaga osobie rozwinąć nowe strategie myślenia i działania. Nacisk w nauczaniu kładziony jest bardziej na nabywanie nowej wiedzy niż na doskonalenie własnych wcześniejszych dokonań.

Mentoring

Mentoring oznacza wskazywanie osobie drogi, poprzez wiarę w tę osobę i docenianie jej pozytywnych intencji, tak by sama odkryła własne nieuświadomione dotąd kompetencje, przekroczyła wewnętrzne opory i przeszkody. Mentorzy pomagają kształtować lub w pozytywny sposób wpływają na przekonania i wartości, poprzez "rezonowanie" z nimi, pozwalając na ukazanie się bądź ujawnienie wewnętrznej mądrości osoby, często przez własny przykład mentora. Mentoring tego rodzaju często bywa uwewnętrzniony jako część osoby, tak, że zewnętrzna obecność mentora nie jest już dłużej potrzebna. Ludzie idą przez życie mając w wielu sytuacjach "wewnętrznych mentorów" za doradców.


Sposoring

"Sponsorowanie" jest procesem dostrzegania i doceniania ("widzenia i błogosławienia") esencji tożsamości drugiej osoby. Sponsoring obejmuje poszukiwanie i ochronę wewnętrznego potencjału innych osób, skupiając się na rozwoju tożsamości i kluczowych wartości. Efektywny sponsoring jest rezultatem zaangażowania w promowanie i rozwijanie czegoś, co jest już w osobie lub w grupie obecne, jednakże nie manifestowało się dotąd w swej pełni.

Osiąga się to przez stałe wysyłanie komunikatów takich jak: Istniejesz. Widzę Cię. Jesteś wartościowy. Jesteś ważna/niezwykła/wyjątkowa. Jesteś mile widziany. Należysz do nas, do tego miejsca. Masz coś do wniesienia.

Dobry "sponsor" kreuje kontekst, w którym inni mogą działać i rozwijać się w swej pełni. Sponsorzy zapewniają warunki, kontakty i zasoby, które pozwalają sponsorowanej grupie lub osobie skoncentrować się na rozwoju jej własnych talentów i umiejętności.

-----------------------

Robert Dilts (ur. 1955) jest międzynarodowym trenerem, coachem, twórcą, konsultantem od lat siedemdziesiątych XX wieku. Jest jednym z najbardziej znanych i wciąż tworzących trenerów w zakresie Neurolingwistycznego Programowania (NLP). Zajmuje się modelowaniem zachowań oraz strategii działań, uczenia się i komunikacji. Jest czołowym autorem wdrażającym oraz przenoszącym aplikacje i techniki NLP w obszarach edukacji, technik uczenia sie, zdrowia, przywództwa. Jego osobisty wkład w obszarze NLP odnosi się do podstawowych założeń oraz technik NLP a w szczególności Strategii i Systemów Przekonań, został rozwinięty oraz jest znany jako "Systemowe NLP".

Dilts prowadzi coaching, konsultacje i szkolenia z zakresu przywództwa oraz rozwoju organizacji pracując dla różnych grup zawodowych i organizacji na całym świecie. Dotychczasowymi klientami oraz sponsorami byli: Apple Computer, Hewlett-Packard, IBM, Bank Światowy, Alitalia, Telecom Italia, Lucasfilms Ltd., Ernst & Young, The American Society for Training and Development, Koleje Włoskie.[potrzebne źródło] Prowadzi wykłady i prezentacji z tematyki przywództwa, rozwoju organizacji, zarządzania zmianą m.in., dla Europejskiego Forum Zarządzania Jakością (The European Forum for Quality Management), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Uniwersytetu Harvarda.[potrzebne źródło]

Przez wiele lat był profesorem ISVOR Fiat School of Management, pomagając w tworzeniu i rozwijaniu programów z zakresu przywództwa, innowacji, wartości i myślenia systemowego. Był również dyrektorem naukowym oraz Prezesem Rady Nadzorczej ISVOR DILTS Leadership Systems. ISVOR DILTS rozwinęło i wprowadziło na szeroką skale innowacyjny program przywództwa dla dużych międzynarodowych korporacji. Program ten usprawnił rozwiązania z zakresu e-learningu oraz innych pokrewnych nowych technologii stosowanych przez klientów korporacyjnych na całym świecie.

W 1982 roku Dilts wraz z Todd'em Epstein współtworzyli Dynamic Learning Center. W 1991 założyli (wraz z Judith DeLozier i Teresą Epstein) NLP University, które realizuje szkolenia z zakresu NLP (podstawowe i zaawansowane). Są również założycielami Dynamic Learning Publication oraz The Academy of Behavioral Technology.

Jest autorem współautorem książki Neuro-Linguistic Programming Vol.I (1980) oraz autorem wielu książek z zakresu NLP, m.in.: Changing Belief Systems with NLP (1990), Tools for Dreamers (1991, współautor Todd Epstein), Skills for the Future (1993), Visionary Leadership Skills (1996), Modeling with NLP (1998), Sleight of Mouth (1999) and the Encyclopedia of Systemic Neuro-Linguistic Programming and NLP New Coding (with Judith DeLozier, 2000). Dostarczają one szerokiego spektrum wiedzy z zakresu NLP w tym również wielu technik, zastosowań, wzorców oraz procedur zachowań i oddziaływania.

---------------------------------

NLP - Robert Dilts - Przebudzenie  "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6


NLP - Robert Dilts - Przebudzenie  "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6


NLP - Robert Dilts - Przebudzenie  "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6


NLP - Robert Dilts - Przebudzenie  "From Coach to Awakener" [PL] DVD nr 4,5,6



Plik : 850 MB (850 MB), czas 2:06:30, rodzaj: AVI, 1 ścieżka(i) audio, jakość 52 %,
Video : 735 MB, 812 Kbps, 25.0 fps, rozdz. 720*576 (5:4)
Audio : 115 MB, 128 Kbps, 48000 Hz, 2 kanał(y), 0x55 = MPEG Layer-3, CBR

Plik : 773 MB (773 MB), czas 1:55:00, rodzaj: AVI, 1 ścieżka(i) audio, jakość 52 %,
Video : 668 MB, 812 Kbps, 25.0 fps, rozdz. 720*576 (5:4),
Audio : 105 MB, 128 Kbps, 48000 Hz, 2 kanał(y), 0x55 = MPEG Layer-3

Plik : 982 MB (982 MB), czas 2:26:02, rodzaj: AVI, 1 ścieżka(i) audio, jakość 52 %,
Video : 848 MB, 812 Kbps, 25.0 fps, rozdz. 720*576 (5:4)
Audio : 133 MB, 128 Kbps, 48000 Hz, 2 kanał(y), 0x55 = MPEG Layer-3, CBR


Aby zobaczyć ukryty tekst musisz być zalogowany, jeżeli nie masz konta zarejestruj się!



Podziel się !

Delicious'da Share  Share on Facebook  Friendfeed Share  Google Shared  StubmleUpon'da Share  Digg'de Share  Netvibes'de Share  Reddit'de Share RSS Feeds Subscribe!

Powrót
Przeglądasz witrynę jako gość.
Dlatego zachęcamy do rejestracji lub do zalogowania się.

Informacja
Użytkownicy z rangą Gość nie mogą dodawać komentarzy.